De belangstelling van de politiek voor de slachtoffers van de cellenbrand

Essentie van democratie is niet uw Kamerzetel, maar of een onderwerp ter sprake komt. Met KAMERZETEL 151 kan dat...!!

Klokkenluiders . . . . . SDN homepage . . . . NOVA overzicht

Stemadvies van I N G E L A N D E N - P O S T

I N G E L A N D E N - P O S T

Uitgaaf van de Ver. van Ingelanden, Aldhoarne, Fryslân
j.ossewaarde@tiscali.nl

Sedert Maart 1966

18.11.05

VOOR HEN GEEN WAKE

De belangstelling van de politiek voor de slachtoffers van de cellenbrand staat wel in schril contrast met de door hen nooit getoonde belangstelling voor de slachtoffers en zieken die in de KLM-hangar 8 besmet werden met de overblijfselen van verarmd uranium van de Bijlmerramp.

De toenmalige regering hield acht jaar lang vol, dat het verarmde uranium in de balansgewichten van de in de Bijlmer neergestorte Boeing niet verbrand kon zijn. Dit was funest voor de behandeling der zieken. Ook funest was dat de Rijksluchtvaartdienst een Amerikaanse waarschuwing over het gebruik van verarmd uranium onder de pet had gehouden en dat men zijn licht niet heeft willen opsteken bij de Amerikanen en de Belgen.

Als gevolg van deze onkunde stierven al direct acht schoonmakers en een onbekend aantal KLM'ers en andere bezoekers van de hangar 8. Deze hangar werd later zonder ruchtbaarheid en inspraak gesloopt met medewerking van B&W van Haarl'meer. In de hangar kunnen tienduizenden mensen met het stof in aanraking zijn gekomen. Het 75-jarig bestaan van de KLM werd daarin gevierd. De politieke belangstelling voor de slachtoffers van de cellenbrand doet daarom vreemd aan.

De met uranium-oxide besmette slachtoffers van de Bijlmerramp in de KLM- hangar 8 zouden een betere verzorging hebben gekregen indien de overheid had willen aannemen, dat verarmd uranium wél kon verbranden en zij zou hebben gehandeld naar Amerikaanse adviezen uit de jaren tachtig. De in de eerste Golfoorlog en in de Balkanoorlog besmette soldaten, die dezelfde ziekteverschijnselen als de hangarslachtoffers vertoonden, hadden de regering tot nadenken en luisteren moeten bewegen . Door het niet betrachten van openheid, het niet tonen van belangstelling bij sterfgevallen, het verheimelijken van de gevaren en de geheimzinnigheid over het ongetwijfeld grote aantal zieken, zouden de besmette personen een betere kans op een goede behandeling hebben gegeven. Dat de medische wetenschap in Nederland nog geen kaas had gegeten van besmetting met uraniumoxide is een minder grote schande dan haar weigering om zich hierover door de Amerikanen en de Belgen te laten voorlichten.

Misschien mogen we in plaats van een wake eens horen hoe het gaat met de zieken. De 43 slachtoffers in de Bijlmer worden wel jaarlijks herdacht, maar over de hangarslachtoffers en de zieken wordt calvinistisch gezwegen. De machteloosheid van het parlement is troef. Zij kunnen niet tegen de grote partijen op. De situatie is hier identiek aan de tot zelfmoorden leidende faillissementswet van 1893.

HET BREKEN VAN DE MACHT DER GROTE PARTIJEN

De partijen die de afgelopen decennia de dienst in ons land hebben uitgemaakt zijn verantwoordelijk voor de huidige stand van zaken in ons land. De veiligheid is weg, de rechtsstaat corrupt door een verbijsterende belangenverstrengeling op vele gebieden. In Provincies en gemeenten wordt de dienst uitgemaakt door leden van de grote partijen die ons opzadelden met het fusie-bacterie, dat ons burgers goud geld is gaan kosten en waarvan het einde nog lang niet te zien is. U kunt er bij de a.s. gemeentereaadsverkiezingen wat aan doen door niet op het CDA, PvdA en de VVD te stemmen, maar op een nieuwkomer of op een bestaande kleine partij.

Burgemeester Leers van Maastricht

Deze merkte op, dat men in den Haag de greep op de samenleving heeft verloren. De burgers weten niet hoe zij invloed kunnen krijgen, snappen niet hoe de bestuurders aan hun baantjes komen en worden radeloos, dat de politiek niet naar hen luistert. Gemeenten met tientallen raadsleden, wethouders, duizenden ambtenaren, provincies met nog eens honderden statenleden, gedeputeerden, gouverneurs, waterschappen, ministeries, Eerste en Tweede kamer, allemaal mannetjes en vrouwtjes die iets te doen moeten hebben, die beleid op beleid stapelen, die zich moeten profileren, die herkozen moeten worden, die onderling de baantjes verdelen, die van elkaar afhankelijk zijn en elkaar napraten en steunen, UIT LIJFSBEHOUD. De heer Leers zei ook nog iets over het gebrek aan anticiperen op ontwikkelingen.

Waarom is er niets gebeurd met de eerste Marokkaanse jongetjes die hun Nikes inruilden voor geborduurde pantoffels, die hun baard lieten staan en een jurk aantrokken? Toen was het nog een zwak signaal, nu is de herrie oorverdovend. Bepaalde ontwikkelingen werden gebagatelliseerd en eerder in ambtelijke kringen gesmoord in plaats van ze ernstig te nemen en aan te pakken, schrijft Stavast in haar nummer van November.

KADO'TJES

In veel gemeenten en ook Zalm weet men van gekkigheid niet wat men moet doen om u als kiezer te paaien met het oog op de raadsverkiezingen. Bedenk echter wat registeraccountant drs. Leo Verhoef heeft gezegd en wat nog door geen enkele gemeente is weerlegd, dat in veel gemeenten met de inkomsten op de jaarrekeningen zo wordt gesjoemeld dat zij eigenlijk geen ozb zouden behoeven te heffen. Over de jaren 1998 t/m 2003 werd bijv. in de gemeenten Haarl'meer en Tilburg 260 miljoen euro winst NIET GEBOEKT.

Aan het journaal van Leo Verhoef dd 6.7.05 ontleenden wij o.a.:

  1. De gemeente Amsterdam presenteerde over 1998-2004 een overschot van 67 miljoen, maar in werkelijkheid hield Amsterdam bijna 2,4 miljard euro over.
  2. Rotterdam presenteerde over dezelfde periode 219 miljoen overschot, maar zij hield in werkelijkheid ca 820 miljoen over.
  3. Den Haag presenteerde over 1997-2004 een overschot van 966 miljoen euro, maar zij hield in werkelijkheid ca 1,4 miljard over.
  4. De gemeente Utrecht zei dat zij over 1999-2004 een overschot had van 160 miljoen euro, maar dat was in werkelijkheid volgens de heer Verhoef ca 570 miljoen euro.

Wij schreven al eerder over de Piraterij van de Gemeenten die geen grenzen kent. Als uw rijbewijs gestolen is krijgt men vaak nog een boete te betalen, zo opvoedkundig is bijv. de gemeente Haarl'meer die van iedereen die een schuur heeft die eventueel wel op een riolering zou kunnen worden aangesloten, maar dat niet is, toch jaarlijks een gepeperde aanslag rioolrecht eist.

Als u van de rechter een parkeerboete niet behoeft te betalen dan moet u nog maar zien dat een diefachtige gemeente (Hulst) u dat terugbetaalt. Gaat u dan naar de Officier van Justitie met uw klacht dan kan hij u niet helpen. Hoe zeer de schrijver Arnold van der Voort het gelijk aan zijn kant heeft in zijn boek ' Het Verdriet van de Failliet' en 'De Rechtspraak in Opspraak' als hij het heeft over de belangenverstrengeling en de corruptie in onze maatschappij blijkt uit de opmerking van de club van registeraccountants:' Bij gemeenten en provincies is het niet ongebruikelijk om posten elders onder te brengen'.

Dat moet u ook eens proberen met uw belastingaangifte!

ALS U ECHTER VERBETERING WILT DAN MOET U DAT MET UW STEM AFDWINGEN DOOR NIET op de grote partijen te stemmen.

Alleen op die manier kunnen wij ook eindelijk eens bereiken, dat de OZB niet langer over de waarde der woningen wordt berekend maar over de oppervlakte.