Artikel 7. lid 1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten
of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Willekeur is troef in de Nederlandse Rechtspraak Het nieuwe verdrag tot instelling van de Benelux Unie is in strijd met Art. 350 van het Verdrag van Lissabon, vanwege artikel 120 in de Nederlandse Grondwet. Op 17 juni 2008 werd in Den Haag een nieuw verdrag ondertekend, dat in 2010 in werking trad. In artikel 2 t/m 5 van dit nieuwe verdrag tot instelling van de Benelux Unie staat letterlijk het volgende:
Artikel 2 1. De Benelux Unie heeft tot doel de samenwerking tussen de Hoge Verdragsluitende Partijen te verdiepen en uit te bouwen, opdat deze verder een voortrekkersrol kan vervullen binnen de Europese Unie en de grensoverschrijdende samenwerking op alle niveaus kan versterken en verbeteren.
2. De Benelux Unie richt zich met name op: a. het voortbestaan en de verdere ontwikkeling van een economische unie, die een vrij verkeer van personen, goederen, kapitaal en diensten omvat en die een afgestemd beleid op economisch, financieel en sociaal gebied betreft, met inbegrip van een gezamenlijk beleid in de economische relaties met derde landen; b. de duurzame ontwikkeling, waarin een evenwichtige economische groei, maatschappelijke bescherming en de bescherming van het milieu worden verenigd; c. de samenwerking op de gebieden van justitie en binnenlandse zaken.
Artikel 3 1. Met het oog op de verwezenlijking van de doelstellingen in artikel 2 stelt de Benelux Unie periodiek een meerjarig Gemeenschappelijk Werkprogramma op, waarin de prioriteiten van de samenwerking worden vastgesteld. 2. Het Gemeenschappelijk Werkprogramma betreft onder meer: a. de vervolmaking van de interne Benelux markt en de verwezenlijking van de Benelux Economische Unie met inbegrip van de verdere afstemming van het sociaal beleid, van het beleid op het gebied van de energie en het klimaat, alsmede van de samenwerking op het gebied van transport en communicatie; b. de samenwerking op het gebied van het milieu, de natuur, de landbouw en de natuurlijke ruimten; c. het beleid op het gebied van visa en immigratie, de politiėle samenwerking, de samenwerking met betrekking tot het beheer van crises en de bestrijding van rampen, alsmede met betrekking tot de strijd tegen het terrorisme en tegen fraude, onder meer op het gebied van belastingen; d. de samenwerking op overig gebied indien noodzakelijk ter verwezenlijking van de doelstellingen van artikel 2.
Artikel 4 De rechten en verplichtingen voortvloeiende uit Deel 1 en Deel 3 van het Verdrag van 1958 zijn onverminderd van kracht, tenzij in dit Verdrag anders wordt bepaald.
Artikel 5 De instellingen van de Benelux Unie zijn: a. het Benelux Comité van Ministers; b. de Benelux Raad; c. de Raadgevende Interparlementaire Beneluxraad; d. het Benelux Gerechtshof; e. het Benelux Secretariaat-generaal..
Deze samenwerking van de lidstaten Nederland, Belgiė en Luxemburg is gebaseerd op Artikel 350 van het het op 1 december 2009 in werking getreden Verdrag van Lissabon, waarin letterlijk het volgende staat geschreven:
Artikel 350 (oud artikel 306 VEG) De bepalingen van de Verdragen vormen geen beletsel voor het bestaan en de voltooiing van de regionale unies tussen Belgiė en Luxemburg alsmede tussen Belgiė, Luxemburg en Nederland, voor zover de doelstellingen van die regionale unies niet bereikt zijn door toepassing van de Verdragen.
Het Verdrag van Lissabon wordt bij het verschijnen van deze publicatie nog geratificeerd door de lidstaten, overeenkomstig hun respectieve grondwettelijke regels. In artikel 120 van de Nederlandse Grondwet staat letterlijk het volgende:
"De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.
Dit betekent dat in Nederland de grondwettigheid van wetten en verdragen, en daarmee ook het Verdrag van Lissabon, niet mag worden getoetst door de rechter. Dit in tegenstelling tot in Belgiė.
In artikel 141 en 142 van de Belgische Grondwet staat letterlijk het volgende:
Art.
141
Art. 142 waarvan de
samenstelling, de bevoegdheid en de werking door de wet worden
bepaald. Op bijgevoegde foto hieronder is te zien dat de ministers van Buitenlandse Zaken van de Benelux, Steven Vanackere (Belgiƫ), Uri Rosenthal (Nederland) en Jean Asselborn (Luxemburg) op het gebied van economie, duurzaamheid, veiligheid, politie en justitie vanaf het in werking treden van het nieuwe verdrag tot instelling van de Benelux Unie zodanig goed samenwerken dat zij daarvoor zelfs een nieuw logo hebben gemaakt. Op grond van artikel 120 van de Nederlandse Grondwet mag de rechter de grondwettigheid van wetten en verdragen niet beoordelen terwijl in artikel 142 van de Belgische Grondwet het Grondwettelijk Hof de grondwettigheid van wetten en verdragen moet beoordelen. Dit betekent dat in Nederland (inzake o.a. gelijke behandeling, milieu en gezondheid) de wetten en verdragen niet door een rechter mogen worden getoetst aan de hieronder ingelaste artikelen 1, 21 en 23 uit de Nederlandse Grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
De zorg van de overheid is gericht op de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu.
1. De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid. 2. Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid. 3. Zij schept voorwaarden voor maatschappelijke en culturele ontplooiing en voor vrijetijdsbesteding.
Dit in tegenstelling met Belgiė. In Belgiė moeten (inzake o.a. gelijke behandeling, milieu en gezondheid) de wetten en verdragen worden getoetst aan de hieronder ingelaste artikelen 10 en 23 uit de Belgische Grondwet:
Art.
10
Art.
23 Daarmee is de Nederlandse en Belgische Grondwet 100% strijdig met elkaar en kan er onmogelijk worden samengewerkt op het gebied van economie, duurzaamheid, veiligheid, politie en justitie zoals dat in 2010 is overeengekomen met het ondertekenen van het nieuwe verdrag tot instelling van de Benelux Unie. |
Reclaim democracy!
Analoog aan de
ervaring van de grootouders van Fleeré het volgende:
Lezer gegroet,
De berichten vanuit
Europa worden steeds verontrustender.
Ik geef u het
volgende voorbeeld: Bij de voorbereidingen van de 1 mei viering in Berlijn
spraken vier grote vakbonden uit Duitsland, Italiė, Polen en Spanje hun
actievoerders toe met de volgende slogan:
‘Europaweite Angriffe auf das Streikrecht – Wir
wehren uns gemeinsam’.
Ik heb zowel op 29
en op 30 april deze groepen persoonlijk geļnformeerd over het afschaffen van de
actio popularis zoals dit op 1 juli 2005 in gidsland Nederland is gebeurd en op
16 november 2010 door het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in
Straatsburg is gelegitimeerd. Alleen het afschaffen van de actio popularis maakt
een beperking van het strijkrecht in Europa mogelijk.
In de kranten stond
over de eerder gevoerde slogan geen woord. Men neuzelde dat mensen protesteerden
tegen de huurverhoging. Binnenkort wordt hier, net als in Engeland, wetgeving
van kracht dat men personen bij de minste of geringste verdenking kan oppakken,
zoals dat ook met de grootouders van Fleeré in de jaren ’40 is gebeurd.
Verzetstrijders
worden niet gemaakt. Verzetstrijders ontstaan ook niet zo maar. Verzet is alleen
mogelijk wanneer de emotie ‘verontwaardiging’ nog binnen de menselijke geest en
lijf leeft. Het ziet er echter naar uit dat men deze emotie middels giftige
stoffen zowel in voeding, lucht als in producten bij de mensen probeert uit te
schakelen.
M.a.w., niet Den
Haag, London, Parijs, Rome, Berlijn of Brussel is ons probleem maar
Straatsburg. Daar zetelen de
onzichtbare politieke handelende staatshoofden van Europa met hun eigen
rechtbank ‘Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens’. Hoe het mogelijk is
dat wij hier meer dan 60 jaar in gestonken zijn is ook voor mij een raadsel.
Het gaat dus niet om
personen, waarvan wij weten dat wij allemaal beperkt zijn en allemaal het eigen
nut nastreven, maar het systeem is de boosdoener. Het systeem moet bestreden
worden!.
Het was de
beroepsintellectueel D.H.M. Meuwissen die in 1984 in zijn boekje ‘Grondrechten’
in de eerste zin van zijn inleiding schreef:
‘Het thema ‘grondrechten’ of ‘mensenrechten’ is
op het ogenblik bijzonder actueel’ . Hij schreef dit nadat in 1983
een geruisloze grondwetsherziening had plaats gevonden waarbij H.M. de Koningin,
in strijd met de triasleer geruisloos is toegetreden tot de regering. Ook werd
bij deze grondwetsherziening voor het eerst een door H.M. de Koningin gewenste
beschrijving van de grondrechten toegevoegd. Beste mensen, het op een hoop
gooien van mensenrechten en grondrechten is een gotspe! Mensenrechten zijn een
verzinsel van de heersers waarmeer men met de eerste Frans-Amerikaanse
mensenrechten van 1789 de bevolking zand in de ogen heeft gegooid. In 1848 had
het proletariaat dat in de gaten en eisten van de Europese koningen, de
toenmalige staatshoofden van Europa de plichten op. Plichten die zijn
afgesproken bij de principes van de grondrechten. Het zijn dan ook deze plichten
die het daglicht moeten gaan zien. Want rechten zonder plichten bestaat niet.
Zie onderstaand mijn
brief aan de onzichtbaar politiek handelen staatshoofden in Straatsburg
Alleen door de
plichten van de grondrechten op te eisen kunnen wij het systeem bestrijden. Een
kind doet de was.
Reclaim democracy!
Europäischen Hymne:
„Alle Menschen werden Brüder“
(Beethoven/ Schiller, „Ode an die Freude“). |
Info: VOOR
Atzo Nicolaï presenteert de referendumwijzer voor de Europese Grondwet
Parlementair Documentatie Centrum: samenvatting en tekst v/d Europese Grondwet
De portaalsite van de Europese Unie
Europees Parlement: Wie verder denkt kent geen grenzen
Europese Referendum Campagne voert actie voor referendum over Europese Grondwet
Europees project voor de Sociaaldemocraten voor de eenwording van Europa
Info: ALGEMEEN
Brief aan minister Donner over 'no cure no pay' advocaten en procesmonopolie
Herstructurering Sociale Zekerheid in Nederland
Schep een economische orde waarin plaats is voor iedereen
De euroramp treft ons allemaal!
Rechtzoekenden willen een Europees verbod op het procesmonopolie van advocaten
Artikel II-107: Recht op doeltreffende voorziening in rechte en op een onpartijdig gerecht
Recht op toegang tot de rechter moet in de Europese grondwet
Leidraad voor onpartijdigheid van de rechter met aanvullingen van rechtbank Breda
Tweede Kamervragen aan, voor en door beëdigde volksvertegenwoordigers
Klacht tegen Staat der Nederlanden bij Europese Commissie voor Rechten van de Mens
De Illusie van democratie. verkiezingsprogramma's worden niet uitgevoerd
Procesmonopolie, het anti-recht voor rechtzoekenden moet uit het Europese verdrag
RMO-advies Toegang tot recht, persbericht bij advies 32
Europese Grondwet onderwerp van eerste landelijke referendum
150 Tweede Kamerleden gemaild inzake onwettig procesmonopolie van advocatuur
Artikel II-107: Recht op doeltreffende voorziening in rechte en op onpartijdig gerecht
Herstructurering Sociale Zekerheid in Nederland. Algemene Wet Inkomensvoorziening
Het Georgisme en de duurzame samenleving
Wanneer wordt de overheid eens leergierig, in plaats van alleen maar gierig?
Ondernemers met een beslag op het vermogen zijn rechteloos t.a.v. de rechtsgang
Beslag op vermogen door curator maakt ondernemer/bestuurder rechteloos, monddood
Tussen papegaaiencircuits van parlement en pers. Politiek en media
De euro is er. Onzekerheid groeit en 't gevaar voor inflatie. Wie beschermt de armen?
Werk in uitvoering van de Verenigde Senioren partij,
Openbaar Ministerie wil ministers kunnen vervolgen
Brief aan Gerechtshof Amsterdam over subsidiefraude en valsheid in geschrift door advocaat
SDN-rubrieken
Antecedentenregister van juristen
Het onderzoeksrapport van de Integriteit van de Rechterlijke Macht